Banky významně přispívají k digitalizaci ekonomiky

03.04.2017

Praha, 3. dubna 2017 – Nástup digitalizace, masivního nasazení výpočetní techniky a internetových služeb, rozvoj bezhotovostní ekonomiky, prosazování konceptu eIDAS (elektronické identity) a eGovernmentu má významné souvislosti s rozvojem bankovnictví a bankovních služeb veřejnosti. Banky se hlásí ke své odpovědnosti nejen, pokud jde o podporu inovací, ale také když se jedná o vytváření prostředí důvěry veřejnosti v inovace i v ty instituce, které jsou jejími nositeli, ať už ve veřejném nebo v soukromém sektoru.

V rámci 20. ročníku konference ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě 2017, který se tradičně uskutečnil začátkem dubna v Hradci Králové, uspořádala Česká bankovní asociace tvůrčí diskusní panel nad otázkou, jak zlepšit spolupráci veřejného a soukromého sektoru při naplňování strategických cílů a příležitostí, které nabízí koncept eGovernmentu.

Stejně jako v jiných zemích, i u nás přináší rozvíjení eGovernmentu nové možnosti nejen v poskytování služeb občanům subjekty veřejnoprávní sféry, ale také příslib vyššího komfortu obsluhy zákazníků soukromým sektorem, bankami nevyjímaje. V digitalizujícím se světě považují klienti za samozřejmost to, že jejich požadavky budou vyřízeny promptně a za rozumnou cenu. Nesmí to však být na úkor bezpečné ochrany jejich osobních dat a samozřejmě i peněžních prostředků. A právě v tomto může  eGovernment sehrát nezastupitelnou úlohu, třeba v otázce ověřování identity klientů.

„eGovernment a banky si mají vzájemně mnoho co nabídnout, na jedné straně podporu snadnější a bezpečné komunikace s klienty, na straně druhé sdílení důvěry, kterou dnes klienti – občané v banky mají,“ vysvětluje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel České bankovní asociace.

Spolupráce a rozvoj kooperačních vazeb mezi veřejnou a privátní sférou by se měl soustavně zaměřovat i k tématu posilování kybernetické bezpečnosti při rozvíjení digitálně vyspělé ekonomiky. Banky jako správci valné většiny finančních prostředků drobných střadatelů stejně jako podniků, si uvědomují celospolečenský dosah kybernetické bezpečnosti a její význam pro důvěru veřejnosti v instituce – jak veřejné tak soukromé.

„Banky se historicky naučily, jak citlivě je třeba s důvěrou veřejnosti zacházet, jak snadno ji lze ztratit a jak těžko zase získat. Proto je pro ně kybernetická bezpečnost páteřním tématem. Náš vklad k rozvíjení kybernetické bezpečnosti je nemalý, ať už je řeč o expertize nebo agilnosti našich odborníků nebo o seriózním přístupu k této agendě i k partnerům, s nimiž ji sdílíme,“ dodává Pavel Štěpánek.

Kategorie: 
Tiskové zprávy